Nominace na Thálie: hlavně regiony
Nominacím za činohru dominují právě výkony z mimopražských divadel. Na cenu aspiruje například Jindra Janoušková za Marthu v Albeeho hře Kdo se bojí Virginie Woolfové?, kterou v pardubickém divadle režíroval Petr Novotný, dále Veronika Korytářová za dvojroli Komika a Mefistofela v Goethově Faustovi, poslední režii Ivana Rajmonta v Divadle F. X. Šaldy v Liberci. Dále pak Zora Valchařová Poulová za roli Violet v Lettsově Srpnu v zemi indiánův Klicperově divadle v Hradci Králové.
Z pánů aspirují Radim Madeja za roli Tima ve hře Alessandra Baricca Novecento (MD Mladá Boleslav) a Tomáš Šulaj za roli Jury Barana ve hře Je třeba zabít Sekala (ND Brno). Jediný pražský zástupce je Jan Meduna – porota ocenila jeho Viktora ve Vitracově hře Viktor aneb Dítka u moci (Divadlo v Dlouhé).
V opeře bodovala například Marie Fajtová za titulní roli v Normě a Olga Jelínková rovněž za titulní postavu ve Stravinského Slavíkovi (obojí ND). Dále pak Gustáv Beláček za Scarpiu v Pucciniho Tosce ze Slezského divadla v Opavě či Ondřej Koplík za Almavivu v Lazebníku sevillském, kterého v Moravském divadle Olomouc nastudovala Kristiana Belcredi. Mezi muzikálovými nominacemi najdeme například Karolinu Gudasovou za roli Wendly v inscenaci Probuzení jara podle Wedekindova dramatu (Divadlo J. K. Tyla Plzeň) nebo Igora Orozoviče za postavu Jiřího Traxlera v inscenaci Ondřeje Havelky V rytmu swingu buší srdce mé (ND). V baletu a pantomimě figurují zkušení tanečníci i méně známá jména, na cenu aspiruje například Kristýna Němečková za Ballettissimo (ND), Andrea Opavská za výkon v inscenaci Gossip (Lenka Vagnerová and Company) nebo Viktor Konvalinka za sólo v inscenaci Decadance (ND).
(jmc)