Jan Petr
Absolvent Divadelní fakulty JAMU v oborech jevištní technologie (2000–2003), divadelní manažerství (2006–2008), habilitován v roce 2024.
V Národním divadle Brno působil v letech 2003–2006 a 2007–2009 jako technolog výroby scénické dekorace i asistent scénografa a v letech 2009–2015 jako provozně výrobní náměstek ředitele. Na JAMU pracoval v letech 2007–2009 jako manažer divadelního studia Kabinet múz a v letech 2015–2024 jako provozní ředitel Divadla na Orlí. V letech 2014–2016 působil v Národním památkovém ústavu na pozici specialisty projektu „Národní centrum divadla a tance Valtice“.
V rámci technicko-umělecké činnosti v letech 2003–2015 v Národním divadle Brno spolupracoval s řadou významných scénografů (Jan Dušek, Jana Zbořilová, Daniel Dvořák, Josef Ciller, Tomáš Rusín, Ondřej Nekvasil, Neil Irisch) i režisérů (David Radok, Jiří Nekvasil, James Conway, Pamela Howard, Zdeněk Kaloč, Arnošt Goldflam, J. A. Pitinský, Ivan Rajmont, Ondřej Havelka, Jan Kačer, aj.) a podílel se na realizaci mezinárodních koprodukcí s řadou evropských operních domů (v Německu s Theater Dortmund, Staatstheater am Gärtnerplatz München, Pfalztheater Kaiserslautern a Operou Magdeburg, dále s holandskou Operou Zuid, švédskou Královskou operou Göteborg či italským Teatrem del Giglio v Lucce).
V oblasti staveb a rekonstrukcí divadelních budov byl v letech 2006–2009 členem týmu pro přípravu stavby Hudebně-dramatické laboratoře JAMU (Divadla na Orlí), v letech 2009–2015 se podílel na přípravě a realizaci jednotlivých etap celkové rekonstrukce Janáčkova divadla i jednotlivých etap památkové obnovy Mahenova divadla a zorganizoval zpracování a přijetí investičního záměru celkové rekonstrukce Mahenova divadla, v letech 2014–2016 měl odborný dohled nad realizací jevištní technologie repliky barokního divadla na zámku ve Valticích a v letech 2016–2019 nad přípravou a realizací rekonstrukce jevištní technologie Divadelního studia Marta Divadelní fakulty JAMU. V roce 2020 byl členem expertního týmu architektonické soutěže na revitalizaci Velkého kina Zlín.
Pedagogicky působí na JAMU, kde v letech 2005–2009 vyučoval předmět Základy scénického světla v Ateliéru divadelního manažerství a jevištní technologie, v letech 2018–2023 vyučoval předmět Scénické technologie v Ateliéru scénografie na Divadelní fakultě a kde od roku 2017 vyučuje předměty Jevištní technologie pro hudební produkce a Organizace provozu vícesouborového divadla na Hudební fakultě JAMU.
Je autorem publikací Organizace divadelní výroby (2010) a Jevištní technologie v 21. století (2022).